• 0

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

طراحی دکوراسیون دفتر اداری

طراحی دکوراسیون دفتر اداری نقش پررنگی در فرهنگ کاری امروز پیاده می‌کند و باید مورد توجه قرار بگیرد. سبک‌های مختلفی در طراحی محیط کار وجود دارد که البته انتخاب هر کدام به فرهنگ سازمانی محیط شما و انطباق آن با اجزای مختلف این محیط بستگی دارد.

در این مقاله با سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون دفتر اداری یا طراحی محیط کار اداری آشنا می‌شویم.

سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون دفتر اداری

هرگز تصور نکنید که سبک کلاسیک‌ یک سبک منسوخ و فراموش شده است. باید توجه کنید که هر سبک حاوی یک پیام و فرهنگ‌ مشخص است. اگر میخواهید محیط کار شما بیانگر ثبات و یک جایگاه ویژه باشد، سبک کلاسیک انتخاب مناسبی خواهد بود.

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون دفتر اداری

این سبک بر ترکیب استفاده بهینه از فضا و و اصول زیبایی‌شناختی تاکید دارد. از جمله ویژگی‌های بارز این سبک از طراحی، طراحی دیوارها و جداکننده‌های کوتاه است. همچنین در این سبک تا جای ممکن از طراحی در و اتاق‌های متعدد پرهیز می‌شود‌. نکته دیگر اینکه با وجود طراحی میزهای پرسنل در نزدیکی هم، راحتی و حریم افراد در محیط کار مورد توجه قرار می‌گیرد.

پنجره های سراسری

این المان طراحی فضاهای اداری به دلیل کارآمدی بالا توانسته خود را به عنوان یک ویژگی خاص در هر دو سبک کلاسیک و مدرن جای دهد. باید در نظر داشت پنجره های سرتاسری (پانورامیک) ضمن زیبایی بخشیدن به محیط، فضا را بزرگتر نشان داده و پر نور می کنند.

همچنین از منظر روانشناختی طراحی این نوع پنجره ها، به دلیل تغذیه نور کافی و دید گسترده از محیط بیرون، می توانند به افراد کمک کنند در زمان خستگی از کار روزمره و افت انگیزه، خود را بازیابی روانی کنند.

در پایان باید در نظر داشت که هیچ کدام از سبک های طراحی برتری ذاتی نسبت به دیگری ندارد. آنچه برای انتخاب یک سبک خاص در نظر گرفته می شود سلیقه افراد، فرهنگ سازمانی محیط کار شما و یا پیامی است که قصد دارید به پرسنل یا افراد حاضر در محیط کارتان انتقال دهید.

یک پاسخ یا نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *