امروزه اهمیت استفاده از تجهیزات و مبلمان اداری استاندارد و ارگونومیک و توجه به راهنمای خرید میز اداری و تاثیر آن بر افزایش بهره وری کاری کارکنان در بخش های مختلف شرکت ها و ادارات قابل توجه است.
یکی از این تجهیزات پر کاربرد در محیط های اداری میز کار پرسنل است. در این مقاله قصد داریم با ارایه چند نکته ساده به شما برای خرید میز اداری فلزی استاندارد کمک کنیم.
با وجودی که بسیاری میز کار را یک بخش ساده و کم اهمیت از محیط کار خود در نظر می گیرند باید قبل از خرید به راهنمای خرید میز اداری دقت کنند. میز کار شما یک عضو حیاتی و به عبارتی قلب دفتر یا محیط کار شما به حساب می آید. در حالی که یک صندلی اداری استاندارد نیاز مبرم هر محیط کاری است، بدون وجود یک میز کار استاندارد نیز نمی توانید محیط کار منسجم و بهینه ای داشته باشید.
واضح است که میزهای کار بیشترین فضا را در هر محیطی به خود اختصاص می دهند و بنابراین نقش بسیار مهمی در شکل دهی به فضای فیزیکی و روانی هر محیط ایفا می کنند. همین امر نشان می دهد خرید یک میز اداری، بر خلاف تصور رایج، کار چندان ساده ای نیست، چرا که انتخاب یک میز نامناسب، نه تنها می تواند تاثیر منفی بر بهره وری کار شما داشته باشد، بلکه ممکن است مجبور شوید در اثر یک انتخاب نادرست فضای کار خود را به طور کلی تغییر بدهید.
راهنمای خرید میز اداری استاندارد
بررسی تعداد میز اداری مورد نیاز
به تعداد میزهای مورد نیاز برای فضای مورد نظرتان توجه کنید. تعداد کم میزهای کار ممکن است موجب سردرگمی کارکنان و اختلال در فرآیند کار شرکت شما شود. تعداد بیش از حد میز نیز از طرفی می تواند فضای کار شما را شلوغ و خسته کننده جلوه دهد.
بررسی فضای مورد استفاده و احتمالات چیدمان میزها
اگر قرار است چندین میز را برای فضای کارتان خریداری کنید، حتماٌ پیش از خرید فضای در دسترس و تمام احتمالات چیدمان فضا را بررسی کنید. اینکه میزها قرار است به چه شکلی در کنار هم قرار بگیرند تا بهترین امکان استفاده از فضا را برای شما فراهم کنند اهمیت زیادی دارد.
بهترین ابعاد مناسب میز اداری
ابعاد ایده آل میز را بر اساس کاری که میخواهید روی آن انجام دهید و وسایل و تجهیزاتی که قرار است روی آن قرار بگیرد در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر شما یک طراح داخلی یا معمار هستید به میزی نیاز دارید که فضای نسبتاٌ زیادی را برای شما فراهم کند. میزهایی با ابعاد 140cm*70cm، 160cm*80cm، 180cm*80cm و 200cm*90cm برای یک طراح یا معمار مناسب هستند.
میزهای اداری در ابعاد مختلف و با کاربری های گوناگون تولید می شوند و به همین خاطر خرید یک میز اداری دقت و بررسی زیادی را می طلبد.
کمد یا کشو برای میز اداری
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برای نگهداری وسایل و مدارک خود به چه نوع فضایی نیاز دارید. میزها می توانند دارای کشو یا کمد بایگانی باشند. اما اگر فضای بیشتری برای نگهداری وسایل و دفاتر خود نیاز دارید میتوانید از میزهایی با یونیت ال که شامل تعدادی کشو و کمد بایگانی است استفاده کنید.
بهترین راهنمای خرید میز اداری این است که بدانید خرید میز کارمندی کارشناسی با یونیت ال فضای بیشتری را برای بایگانی کردن دفاتر و اسناد و نگهداری وسایل در اختیار شما قرار می دهند.
بررسی بودجه در دسترس
بودجه ای که قبل از راهنمای خرید میز اداری در نظر دارید را مشخص کنید تا موقع خرید از میان گزینه های محدود بهترین انتخاب را داشته باشید.
انتخاب متریال درست
در انتخاب متریال دقت لازم را به خرج دهید. بر اساس بودجه و طراحی داخلی فضای کار خود متریالی را انتخاب کنید که بیشترین همخوانی را با محیط کار شما داشته باشد.
نکته پایانی
گروه تولیدی معینی تولید کننده مبلمان اداری می باشد. برای مشاهده و خرید تجهیزات اداری فلزی به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.